Loisaida

Le Blog of Clem & Sven à Lower East Side, Nueva York, now continues à Zagreb, Hrvatska

Sunday, September 24, 2006

NYHC

Subota je, i dok se Ante i Tanja hrvu, Nikša obavlja veliku nuždu, a Yameisy prdi, mi odlučili otić u kino. Jučer je počelo igrati dosta zanimljivih filmova a još je bio neki polukišovit dan (mada vruće bilo je), znači uvjeti su stvoreni. RaNae mi kaže "morate kupiti karte ranije biće ogromna gužva" ali ona je i inače pretjerano sklona soljenju pameti pa sam samo ljubazno odvratio "da aha" jer sam kontao da film koji idemo gledati vjerojatno neće biti rasprodan. Zašto, pitate se? Jer: isti dan u istom kinu počinju igrati hiperizreklamirani Sundance favorit Half Nelson i u startu potpuno rasprodani Science of Sleep od onog Francuza Gondryja koji je radio Eternal Sunshine of the Spotless Mind, a mi se smo unatoč takvoj navali indi-blokbastera odlučili za--ta-daaam!--American Hardcore, dokumentarnu povijest američkog hardkor panka 1980-1986.
Mislim nije da me ne zanimaju HN i SoS (HN je skupio nevjerojatno dobre kritike i to se sigurno isplati vidjeti), ali eto, spucala me nostalgija: korijeni mog zanimanja za američku kulturu sežu igzektli u ha ce pank scenu iz ranih 80ih, koja je istinabog do mene doprla kada je zlatno doba koje film pokriva bilo već dobrano izdahnulo (MDC sam prvi put uopće čuo čini mi se negdje '88 ili '89). Kako bilo, film mi je bio ful zanimljiv, iako negdje nakon 2/3 počinje biti zamoran jer je autor (Steven Blush, scenarij po vlastitoj knjizi "American Hardcore: A tribal history") odlučio pokriti ama baš sve bendove koji su ikad odsvirali koncert u nečijoj garaži i za tu priliku u 50 primjeraka isfotokopirali flomasterom izdizajnirani plakat (sjetimo se institucije "crnog tankog flomastera"). Tu film definitivno gubi na dinamici, mada je opet očito da je sve rađeno za fanove iz perspektive fana, tako da mu je teško tu ambiciju zamjeriti... Enivej, svi su tu[*], i Minor Threat i Bad Brains i Black Flag i genijalni luđaci MDC, tu je čak i Moby koji je karijeru počeo kao panker u bendu Vatican Commando (nisam znao). Ima legendarnih scena, recimo kada Ian MacKaye priča kako su ručno rezali i savijali omote za 10 soma vlastitih singlica, DIY perverzije tog tipa... Znači, svi koji žele vidjeti kako je nastao i nestao prvi val američkog hardkora--nabaviti ovaj film, kupit pivo (pred kraj projekcije su se po podu dvorane počele kotrljati prazne boce) i obavezno gledati.

[*] Ispravak: jako & neobjašnjivo nedostaju Dead Kennedys.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home