Loisaida

Le Blog of Clem & Sven à Lower East Side, Nueva York, now continues à Zagreb, Hrvatska

Thursday, May 03, 2007

Mali vodič kroz kvartovske jeftinjava restorane u stilu Davora Butkovića

Dakle:
- Thai food (tajlandska kuhinja)
L: izvanredno iskustvo koje dovodi do budda delight-a, harmonija hrskavog povrća, kokosovog slada te ljutine curryija u ugodnom drvom obloženom prostoru sa slatkim konobaricama i plakatima tajlandskih filmova borilačkih vještina. Jedeš sa štapićima jer bi brže bilo nemoguće i neprosvjetljujuće
B: Za moj ukus ipak malo preljuto, meni je hrana za uživanje. Ipak, "massaman" (Sven kaže, od "musliman") curry od kikirikija, u kombinaciji s bilo kojom fino nasjeckanom mesinom je za one koji se ne žele dokazivati.

- Židovska hrana
L: nis probo još.
B: probao sam samo "kniš" kod legendarnog Jonaha Schimmela. Kniš je pire krumpir u koji je uguran sir, špinat i sl, s nešto brašna i s nekakvom koricom, od toga se napravi kugla veličine biljarske pa to jedeš, a na restoranu piše: "You don't have to be Jewish to eat knish!"

- Korejska hrana
L: brdo izmiksane hrane: mesine, luka, ljuto, ščinkice nekuhanog mariniranog graha koji ima puno proteina, umaci, riža, prozirna pašta, ono azijski balkan
B: Slažem se i s Lukom i s Clem, malo od svega, a svega ima za riknut puno. Obratiti pažnju na odličnu ideju umatanja slatkog barbicuea s raznim umacima u - salatu!

- Meksička hrana
L: guacamole umak i neki drugi zeleni ljuti umak sa mesom ili jajetom u tankoj palačinki od brašna - elem - burrito! ili debeloj palačinki od palente, pa umak od čokolade, svježi korijander koji izgleda kao peršin u malom sobičku malo većem od soba na savi, brije meksička muzika a dok čekaš hranu gledaš kako kuvaju.
B: Totalno lud za burritom i za umakom od avokada, zelen je i to je "guacamole".

- Indijska hrana
L: naručiš karfiol i krumpir, a oni stave još unutra komade paradajza i brdo začinjenog umaka sa basmati rižom, jedeš i nemožeš vjerovat da nemožeš prestat dok više ničeg nema. Obavezna etapa za dostizanje shiva delight-a.
B: Jeo janjetine, u komadićima, bilo tako dobro da uopće nisam znao da jedem janjetinu, a jesam.

- Japanska hrana
L: vrhunsko iskustvo pretapanja svih osnovnih okusa u rolici koja je Hokusai umjetničko djelo pažljivo složeno od tipa koji zrači staloženošću. Pripraviš si wasabi umak sa sojom i zaboraviš gdje si, koliko je sati i čime se baviš, pa onda listić slatkog mariniranog đumbira dok traje...
B: Dok je Luka jeo u dobrom restoranu, ja sam u pola cijene jeo sushi negdje pored bivšeg WTC-a, nešto u plastici, bilo je čudno, ali ono, ajde, mislim, to jedu svi, pa i ja, ono, okej, mislim da je pravi suši bolji, a meni je bilo zlo onog dana u japanskom restoranu pa sam jeo mizo juhu.

- Arapska hrana
L: Kad smo kod falafela, Barbar aga iz Berlina ipak ostaje neprikosnoveni autoritet, međutim falafel je i kod Mamouna uživancija, fast food toliko bogat okusom i prija umornom turističkom te studentskom življu kad treba nešto pojest a nećemo meso.
B: Falafel bi naravno trebao postati nacionalno jelo svih naroda i UNESCO i ga trebao zaštitititi.

- Kineska hrana
L: tu dolazimo do etape potrebne za dostizanje Buddha's delight-a. Povrće i tofu u umaku prekrasnog okusa sa rižom, imena, pogodili ste, Buddha's delight. Pa su tu onda supice o šjorice kineskinje, te damplinzi (ravioli su talijanski damplinzi), ili ukuvani u juhu ili prženi, a punjeni mesom, gljivama i korijanderom. Osim toga probo ja i neke nama neshvatljive stvari kao goveđe tetive, goveđe tripice u juhi, kokošja srčeka dinstana u slatkom umaku te bodljikavu lignju koju ipak nemoš volit kad znaš kakve su jadranske.
B: Ne sjećam se baš dobro, patka je bila malo masna, ali kinesko mi je iskustvo ionako zasjenila mala Koreja i njezine delikatese. Korejski damplinzi kod mene ipak zauzimaju prvo mjesto u srcu.

- Vijetnamska hrana
L: Ako oš jest mesa, oni ti to govedo fino sitno nasjeckaju, isprže, pa sa lukom, paprikama i korijanderom (obožavam ga) u umaku od pečenja sa rižicom, sve vrlo jednostavno a lagano i ukusno. Dok klopaš brdo vijetnamaca za stolovima glasno pričaju, smiju se te u listove salate motaju mesine.
B: Proljetne rolice, vrlo obiteljski restorančić, za obitelji, zgodna tradicija pripremanja barbikjua na stolu (Korejanci su u tom smislu još otvoreniji za stolno kuvanje) sve to Vijetnamce smješta vrlo visoko na mojoj azijskoj ljestvici. Žao mi je što sam propustio žabe.

Labels:

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Ne mogu vjerovati s čime se vi bavite :) :) A New York? Pa nije valjda samo hrana, azijatkinje u pregačama, sedaljka po i okokuće he!

9:11 AM  
Blogger Unknown said...

Festival animiranog filma
Ako neko ide, volio bi da mi nešto napiše, pošalje neki kontakt, ime filma ili slično. Džaba.
Koliko momci još ostaju? Bilo bi super kad bi se u komentarima mogao stavljati malo bogatiji oblik markupa tipa h1, h2, p,...
Aj cao!

3:46 PM  

Post a Comment

<< Home